DERS 3-EXTERİ VASİAN ZENYON YAŞAMI-1 / OM-ENANA
Sonsuz sınırsız bilinç ve imkân kaynağı olan “AXOY RA” öğretimizde “Mutlak Yokluk” olarak bilinmektedir.
Her bilince ve bilinçlere ait imkanlara kaynak olması nedeniyle Rabsal terminoloji de “Allah” olarak ifade edilmiştir. Doğmamış, doğrulmamış olan tek kaynaktır.
Öyle bir kaynak ki, bu kaynak kendi varlığını ve yokluğunu her biri kendine özel veçhelerle kendi içinde yaşamakta, yaşamasına uygun bir aşk ve arzuyla her bilinci ve imkanı hem yoklukça hem de varlıkça var kılmaktadır.
Ana Ena Ra Tani Ja : Sonsuz Sınırsız Mutlak Yokluk- Sonsuz Sınırsız Durulganlık
Ja Ocrah: Tam Yokluk
Ra Mon: Ra Bilinç
Ra Ton: Ra İmkanlar
Ra Zodiç/Kuma/Auzerm/Cohte/Oddin/Yecver/ İniax/Osarium/Tanarium
Ra Biliş/Olma/Bilgi/Güç/Değer/Haslet/ Keyfiyet /Denge/Arzu
Etteseqae Optisya Alaf: Durulgan Potansiyel Hal
Aktivum Optisya Alaf: Aktif Potansiyel Hal
Exteri Vasian Zenyon: Kadim Hadis Saf Bilinç Haliyle Yaşam
Sonsuz sınırsız yokluk homojen ve durulgandır.
Homojenlik; bilinçler ve imkanları ayrıştırılmamış, tasniflenmemiz varlık alemindeki gibi aktiflik kazanmamış; sadece potansiyel halde bulunmasıyla, yani “Bi’kuvve/ Tasavvurda, tasavvufi olarak / fiil mertebesine geçmemiş ” halde bulunmasıdır.
“Kuvve” Arapçada “Niyet Tasarı” demektir. “Bi’kuvve hali”; henüz varlığıyla ilgili niyet edilmemiş tasarlanmamış, sadece potansiyel halde bulunması anlamındadır.
Yoklukça var olan her bilinç ve imkanları durulgandır. Yani henüz bir olma frekans ve sabitesi belirtmeden homojen ve sonsuz sınırsızdır.
Tam yokluk haliyle Ra kendinden kendine duyduğu muhteşem bir aşkla, bu durulgan potansiyel hali aktif potansiyel hale dönüştürme arzusunu duyar.
Ra Mutlak Yokluk Aşkı; Sonsuz-Sınırsız Ra Mutlak Yokluk tarafından kendinden ayrı olmayan Ra Mutlak Varlığına ezel-ebed bu aşkı ve arzuyu duymaktadır.
Axoy Ma-Tu’muz tarafından “Amaiyet Denizi” olarak ifadelendirilen Mutlak Yokluğun bünyesinde bu homojenlikten kaynaklı olarak bilinç ve imkanları ayrıştırılamaz ve tasnif edilemez. Bunun için aktifleşmeye ihtiyaç vardır. Om öncesinde bu nedenle “Tam Yokluk” ifadesi kullanılmaktadır.
Mutlak Yokluk kendindeki tüm değerleri Mutlak Varlık haliyle tam var kılma arzusunu El’an yaşamaktadır.
Bunun için; kendinden kendine her maverada ilerleyerek seyir izleyeceği, kendisine bire bir karşılık gelecek aktif bilinç ve imkanlarınca bir tamlık hali oluşturma-varlıklaştırma arzusu duyar.
Böylece Mutlak Yokluk kendi varlığını koşullandırarak Mutlak Varlığa dönüştürme arzusuyla hareket geçer. Bu harekete biz “İlk Temel Haraket” diyoruz. Yani “OM”.
Mutlak Yokluk ve Mutlak Varlık arasındaki tüm mavera aktiflikleriyle zamansız- mekansız- formsuz bilincen yaşanan yaşama “Exteri Vasian Zenyon : Kadim Hadis Saf Bilinç Haliyle Yaşam” denilmektedir.
Exteri Vasian Zenyon Yaşamı aktif bir şablon yaşamıdır. Bir şablondur ve örnektir. Hedeflenenin ortaya çıkması için Axoy Ra’nın kendinden kendine kendini Mutlak Varlık bütünselliğiyle tüm bilinç ve imkanlarına dayalı olma frekans ve sabitelerinde yüz gösterecek bir kademelendirme sürecini oluşturmaktadır.
Om: Odyn Parhi Throp: İlk Temel Hareket
Omraktivum: İç Devimsel Muayyen Aktif Mavera
Urşin Motiof ‘Mey Stafe Aktivum İndun: İç Devimsel Muayyen Aktif Mavera
Om’un vurgulanmasından sonra bilinç akış manzumesi, mikro kıstaslardadır ve yaşadığı vizyonik olgular tarzında sergileyecektir.
Om öncesi durulgan potansiyel halinden Om’ u vurguladıktan sonra aktif potansiyel hale geçmektedir. Bu ilk temel hareketten sonra mavera mavera Omraktivum gittikçe yükseltilmektedir.
Omraktif maveralarda bu mikro kıymetteki bilinç aktiflikleri Element, Bitki, Hayvan ve Hayvan İnsan-Beşer-Humanoid aşamalarından geçerek kendi bilinçlerinin mikro kıymetiyle hareket ederken; tırmandıkları mavera aktifliğinde hedefleri, ilk mutlak aktiflik olan Enana’ dır.
“Allah’tır kendini, kendinde; Durulgan potansiyel Ra bilinç ve imkânlarca sonsuz sınırsız tek kaynak olarak bilen! Sonra Allah’ın kendini kendinde bilişi Om’un vurgulanışından sonra ilk alabora oluş maverası, maveralarını içeren bir alabora oluş, yani ilk temel hareketi vurgulanmaktadır ve bir alt yapısallık bazında bir hareket yaşanmaktadır. Bu hareket Omraktif maverada yaşanmaktadır. (Omraktivum İndu) bu esnada ki biliş; Omraktivum Ra Zodiç’tir. Sonra Enanaktivum Ra Zodiç’te iç devimselliğin mutlak aktifliğini yaşarken her bir bilinç potansiyeli Enanamon’ u oluşturmaktadır. Enanaktivum Ra Zodiç Ana Ena Ra Tani İja Zodiç’ ten sayılmaktadır.“ Axoy Ma-Tu
Yeryüzünde bu bilinçlerin kullandığı androidal kalıplar kendi bilinç titreşimlerini yansıtır. Hayvan formuna dayalı androidal kalıba kadar sadece duygu ve zevk şakrasının aktifliği devrede tutulurken;
Hayvan-insan formunu kullanmaya başlayan bilinçte düşünce şakrasının da devreye girmesiyle artık Beşeri bilinç, 7 aşamada mikro farkındalıklı bilinç aktifliğinden makro farkındalıklı bilinç aktifliğine geçmektedir.
Omraktif maveraların varlığında bilinçler izledikleri seyir sürecinden kendi varlıklarının KHA etkinliğinin gizli halde tutmaktadır.
Kha- Nyane Potisya Alaf: Kha’sı Gizli Potansiyel Hal
Henüz alt yapısal nitelikli olduğu ve muayyenliği nedeniyle iniş çıkışlar gösterdiği için bilinç etkinliğini makro haliyle devreye sokmayı hedefleyen beşeri bilinç; her olgunun mutat farkındalığıyla hareket eder. Yeryüzüne baktığımız zaman da bu nedenle beşerin “yerim içerim her şeyden alabileceğim her türlü zevki en üst derecede almaya çalışırım” kaile alışıyla hareket etiğini görürüz.
Henüz kendi özlerine ait bir sorumluluk idrakinde değillerdir. Çünkü bilinçlerinin ihtiyacı bu kaba kesif olguları yaşayarak deneyimlemek ve kendini gittikçe beşeriyette ilerleterek kendi olgunluk mertebelerine yaklaştırmaktır.
Omraktif mavera şablonlarını hızla doldurarak Omraktivum Dakhumonan (Omraktif Varlar) olarak bildiğimiz bilinç basamaklarında yer tutmuşlar.
Omraktif seyire; alt yapısallık bazında oluşturulan veçheler diyoruz. Bilincin Omraktif maveralara uyumlu olan aktif olma halleridir. Çekirdek Dünya’ da oluşturulan illizyonlu farkındalık gücüyle dayalı kabullenişlerle Element, Bitki, Havyan, olarak ifadelendiriliyor.
İslam tasavvufunda Allah’ın isimlerinin ziller mertebesinin yaşandığı Omraktif maveraların neticesi “Enanaktif” maveralardır.
“Bir çember düşünün; bu çemberin bir merkezi var.
Çember birebir Axoy Ra’nın varlığını sembolize etsin. İçi boş bir çember… Bu çemberin merkezden yavaş yavaş dolmaya başladığını hayal edin… Bu dolma sürecinin aşamaları var, arada bir blokasyon oluyor, dinginleşiyor sonra tekrar atılıma geçiyor doluyor, bir yere geliyor tekrar dinginleşiyor ve en sonunda çemberin tamamı o merkezden dolarak birebir karşılık geliyor çembere…
İşte Exteri Vasian Zenyon yaşamında bilincin kendini Mutlak Yokluktan Mutlak Varlığının tam potansiyeline doğru bilme sürecini buna benzer. Bilinç Amaiyet denizinden o çemberin merkezi olan nokta olan Om’ dan yola çıkıyor. İlk varlıklaşma Om’dan başlıyor.” Axoy Ma-Tu